A hatályos jogszabályok értelmében a munkahelyen – jellegének, elhelyezkedésének, a veszélyforrásnak, a munkavállalók létszámának, a munka szervezésének megfelelően – biztosítani kell a munkahelyi elsősegélynyújtás tárgyi, személyi és szervezési feltételeit.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Hogy minden munkahelyen és műszakban a tevékenység és a munkafolyamatok veszélyességétől, illetve az ott dolgozók számától függően kialakított elsősegélynyújtó felszerelést vagy mentődobozt és a munkavállalók közül kiképzett, elsősegélynyújtásra kijelölt személy jelenlétét kell biztosítani (3/2002.(II.8.) SzCsM-EüM együttes rendelet 20.§).
Hány fő kijelölt elsősegélynyújtóra van minimálisan szükség a dolgozói létszám függvényében?
- 6 – 50 munkavállaló foglalkoztatása esetén 1 fő;
- 51 – 100 munkavállaló esetén 2 fő;
- 101 – 200 munkavállaló esetén 3 fő;
- 201 – 400 munkavállaló esetén 4 fő;
- 401 munkavállaló felett 5 fő.
Ki minősül kiképzett elsősegélynyújtónak?
Az a személy, aki
- elsősegélynyújtási ismeretekből – szakmai képzés keretében, a foglalkozás-egészségügyi szervezet (orvos) egyetértésével elsősegély-nyújtásra jogosító módon – kiképzett, oktatott és vizsgázott,
- az állami intézményeknél – az elsősegélynyújtási ismeretek megszerzése céljából – szervezett tanfolyamokon vizsgát tett (pl.: Magyar Vöröskereszt, Országos Mentőszolgálat),
- gazdasági társaságoknál, oktatási intézményeknél – az Elsősegélynyújtási ismeretek megszerzése céljából – szervezett tanfolyamokon vizsgát tett.
Miért fontos, hogy Cége biztosítsa kiképzett elsősegélynyújtó jelenlétét?
Azon túl, hogy ezen intézkedéssel eleget tesz törvényi kötelezettségének, adott esetben ÉLETET MENTHET, hiszen a mentők kiérkezéséig eltelt idő bizonyos esetekben sorsdöntő jelentőségű!
GONDOSKODJON róla, hogy kollégái felkészülten tudjanak helytállni egy esetleges munkahelyi sérülés vagy rosszullét bekövetkezésekor!
KÉRJE ÁRAJÁNLATUNKAT munkahelyi elsősegélynyújtó képzésre vonatkozóan!